Andreas Harnesk ”Gäller att kräma ut allt nu”

27 januari 2019 10:07

Idag klockan 17:00 tekar Storvreta igång matchen mot Örebro i IFU Arena, Huvudtränare Andreas Harnesk ger oss förutsättningarna.

Femton raka men ändå inte helt nöjda?
− Jag tror det är vettigt för oss och hälsosamt att vi försöker vara inte helt nöjda försöker vilja bli bättre hela tiden, säger Andreas Harnesk.

Vilka bitar tänker du specifikt på?
− Vi har gjort en lista där alla i laget fått vara med och säga ”det här ska vi bli bättre på”. Vi har lite slarvigt spel i slottet till exempel, det kan vara en punkt men det är ganska många små punkter.

Idag Örebro, vilka förutsättningar ser du för den matchen?
− Det blir spännande, de är jäkligt bra offensivt om man inte gör försvarsjobbet, gör man försvarsjobbet kan man få ganska mycket omställningar på de. Sen har de mycket skickliga spelare men de är lite junisar, mycket skills men värderingarna kan brista ibland, säger Andreas Harnesk.

Vad tror du krävs för att förlänga segersviten?
− Jag tror att det krävs bara att vi gör vårt jobb och spelar bra sen ska vi försöka förbättra detaljerna samtidigt som vi förlänger sviten.

Längre break efter matchen, försöker ni kräma ut allt idag?
− Jo men absolut! Gäller att kräma ut allt nu och sen ska vi pusha på hårt under breaket för att träna ner oss lite, säger Andreas Harnesk.

Du hittar dina biljetter till matchen här.