Niklas Winroth ”Vi ser väldigt starka ut”

15 februari 2018 07:28

Det blev två mål och en assist för Niklas Winroth i Storvretas 12-8 seger mot Pixbo Wallenstam senast. Nu får stjärncentern analysera matchen och blicka mot helgen.

Jämt i två perioder mot Pixbo?
─ Vi kommer ut väldigt starkt i sista perioden och visar att vi är det bättre laget. Sen slappnar vi av lite och släpper in några enkla på slutet men sett över 60 minuter visar vi att vi är bättre, konstaterar han.

Och sen exploderade det?
─ Ja, vi var taggade och ville skicka hem dem utan poäng och är väldigt effektiva i början på sista.

Två fina mål för egen del?
─ Det var skönt att få sätta några nu när jag missade förra matchen, första höll jag mig på rätt ställen i slottet och andra får jag en fin passning av Tobbe (Tobias Gustafsson) i powerplay.

Hur starka är Storvreta?
─ Vi ser väldigt starka ut och vi har så många spelare som kliver fram. Gör vi det hårda jobbet blir vi riktigt farliga.

Och IFU kokade?
─ Ja, jag tycker det var bra tryck och klacken höll igång det som alltid.

Härnäst är det Växjö som väntar? ─ Precis blir en tuff match det också. Men det är bara och ladda om inför helgens match, avslutar Niklas Winroth.

Lördag 17 februari 15:00 väntar bortamatch mot Växjö som ni ser på SSLplay. Sen är det dags för hemmamatch igen! Söndag 25 februari 16:00 väntar hemmamatch mot spännande nyklomlingarna Jönköpings IK, säkra de bästa platserna redan nu här!