Andréa Nilsson ”Vi kommer skruva upp det en hel del”

9 februari 2018 06:55
Dam

På söndag 11:30 väntar Falun Ungdom borta i JALAS Arena för Storvreta IBK i division 1. Offensiva backen Andréa Nilsson ger oss förutsättningarna.

Vilka förväntningar har du på bortamatchen mot Falun Ungdom?
─ Jag förväntar mig att vi är det bollförande laget. Och att det ligger på vårt ansvar att driva upp tempot i matchen, berättar hon.

Var helt jämt efter två mot Falun Ungdom senast, kan det bli en tuff drabbning?
─ När vi spelade mot Falun hemma så var insatsen från vår sida ingen höjdare. Det vart väldigt lågt tempo i matchen och då är det lätt att man börjar ta för mycket egna initiativ. Vi tappade vårt spel under två perioder och då sätter vi oss själva i skiten. Men vi ska visa på söndag att vi inte gör om samma misstag. Vi vill att Falun ska se varför vi ligger etta i serien. Spelar vi vårt spel och drar upp tempot så ska det här inte behöva bli någon nagelbitare.

Vad är viktigt för dig personligen under matchen?
─ Att jag inte gör en till match som mot Hedemora. Då var jag inte alls på hugget och hade dåligt fokus. Så viktigast för mig den här matchen är att höja mig, för då kan jag vara med och bidra till laget mer. Hjälpa till att få upp intensiteten på matchen redan från start. Men jag är revanschsugen, så det ska gå bra.

Kan ni hålla er obesegrade hela säsongen?
─ Jag tror verkligen vi kan gå obesegrade genom hela säsongen. Självklart blir det tuffare den andra delen av säsongen. Alla lagen vet hur vi spelar nu. Man märker att de flesta lagen backar hem och ställer upp spelarbussen framför egen kasse och täcker skott. Det är alltid svårt att möta sånt motstånd och inte det roligaste. Så det gäller verkligen att vi driver upp tempot i varje match framöver, håller fokus och INTE slappnar av. Gör vi det så kommer det bli väldigt svårt att rubba oss från vår segersvit, fortsätter Andréa Nilsson.

Vad ska man förvänta sig av laget under fortsättningen av säsongen?
─ Man ska förvänta sig att vi kommer skruva upp det en hel del. Vi kommer lägga allt fokus inför kommande kval. Vi har ju såklart ställt in oss på det med tanke på läget i serien. Träningarna kommer bli tuffare, konkurrensen hårdare och innebandyn ännu bättre. Slipa på detaljerna och bli ännu starkare som lag. Snart kommer det bli blodad tand och man går in i bubblan. Ska bli riktigt kul och man kan förvänta sig en rolig vår med bra innebandy, avslutar hon.

Närmast väntar alltså bortamatch mot Falun Ungdom i JALAS Arena 11:30 på söndag.