”Ruskigt bra stämning bland spelarna”

29 december 2017 06:55
Örnarna

Storvreta IBK Örnarna avslutade igår Mika Kohonen Trophy, en del av Storvretacupen. Jonathan Pettersson, som är en av tränarna för Storvreta IBK Örnarna, berättar om cupen och verksamheten i stort.

Ni har precis spelat Mika Kohonen Trophy, kan du berätta lite?
─ Det är en kul cup att spela, framförallt för spelarna. Nu blev det att vi fick möta det andra Storvretalaget i bronsmatchen men jag tycker det var en bra stämning under hela matchen och blev jämnt också. Det var lyckat för våra spelare, säger Jonathan Pettersson.

Vad tycker du om matchen?
─ Det är en match som svänger fram och tillbaka, jag tror att det andra Storvretalaget leder med 4-0 eller något och vi kommer ikapp och så går det fram och tillbaka. Men jag tycker det viktigaste är att alla har roligt och att det är bra stämning.

Kan du berätta lite om verksamheten i stort?
─ Vi har ju två lag, det röda och det svarta laget där det röda laget spelar 3 mot 3 i Gävle-Dala serien och det svarta laget spelar i division 2, fem mot fem, i Gävle-Dala där också och än så länge har det gått bra. Jag tror svarta laget har vunnit alla sina matcher och röda laget har också spelat bra och vunnit en hel del. Det märks att spelarna har roligt både på träning och när det är sammandrag och så.

Vilka förväntningar har du på fortsättningen av säsongen?
─ Det är väl lite som det varit än så länge, att spelarna ska ha roligt och trivas och tycka att det är kul. Det är det som är det roligaste tycker jag, sen om vi lyckas få resultat med oss är det också roligt, det är roligare när man vinner. Men rent generellt att spelarna ska känna av gemenskapen som finns och att det ska vara kul i samband med träning och sammandragen. Man märker ju det speciellt på bussen till och från sammandragen det är ruskigt bra stämning bland spelarna, säger Jonathan Pettersson.