06 Jan 1 match
13 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Josefin Eriksson "Ansvaret kommer ligga helt på oss"

7 mars 2018 08:27
Dam

Storvretaseger senast med 7-3 i division 1 GUD. Med en match kvar i grundserien blickar stabila backen Josefin Eriksson bakåt och framåt.

Berätta om segern mot Ludvika?
─ Ludvika kommer till IFU och vet att de spelar för att hålla sig kvar i serien, vilket även vi vet inför matchen och går in med inställning för en tuff match. Vi börjar rätt segt vilket kan vara förståeligt efter denna tyngre träningsperiod och det tar nästintill två perioder innan vi verkligen är igång och kan dra ifrån. Vi vinner matchen och trots resultatet som visas på tavlan genom matchen känns det ändå som vi har den under kontroll, berättar hon.

Var jämt ganska länge?
─ Ja precis, känns som den satt hårdare inne än vad den skulle behövt. Som jag nämnde är vi rätt sega och trötta då vi missar lägen och slarvar för mycket. Ludvika var absolut inte dåliga men vi släpper in dem alldeles för lätt i matchen och skapar en onödig spänning.

Vad tar ni med er från matchen?
─ Vi lägger inte jättemycket fokus på den utan koncentrerar oss istället mycket på den sista träningsmatchen och självklart kvalet som äntligen börjar närma sig! Fortsätter Josefin Eriksson.

Vad tycker du om din egen insats?
─ Känner att jag gör en helt okej match men är alldeles för mesig i försvaret.

Vad förväntar du dig av sista grundseriematchen borta mot Hofors?
─ Jag hoppas på att vi kan få till det tempo som vi kommer att behöva ha med oss in i kvalet, vilket jag förmodar att ansvaret kommer ligga helt på oss där vi får styra matchen dit vi vill.

Sen kval, hur ska ni se till att växla upp ytterligare?
─ Vi har ju under närmaste veckor kört efter ett schema upplagt för att komma i så bra form som möjligt, Viktor valde själv att kalla det för "helvetesveckor". Vi har en sista vecka kvar där vi kommer lägga fokus på att återhämta oss men vi har också kastat in en sista träningsmatch i hopp om att komma upp i ett ännu bättre tempo, avslutar Josefin Eriksson.

Sista grundseriematchen är på lördag borta i Hoforshallen klockan 14:00. Sen väntar kval, läs mer här.