Victor Andersson förlänger med Storvreta!

23 mars 2018 09:58

Storvreta IBK och Victor Andersson har kommit överens om ett nytt 1-årskontrakt. Det nya kontraktet innebär att den spelskickliga centern kommer göra sin tionde raka säsong i Storvreta 2018/2019.

− Det är med stor glädje vi kan meddela att Victor spelar i den röda tröjan även nästa år. Victor har med sin spelskicklighet och med sina 23 poäng varit en viktig kugge i årets Storvreta säger Johan Carlström från Storvreta IBKs styrelse.   Med sina många säsonger i Storvreta har vinnarskallen Victor Andersson blivit en riktig kulturbärare och en spelare många förknippar med Storvreta.   − Efter en hel del övervägande kändes det självklart att spela minst ett år till. Jag gillar det vi har påbörjat med den truppen vi har och jag vill alltid vara med om att spela om titlar säger Victor Andersson.

− Vad gäller den nya tränaren har jag aldrig träffat honom, men har hört gott om honom. Ska bli intressant med en ny tränare och få se vilken typ av filosofi han har kring innebandyn, men jag hoppas och tror att det blir bra säger Victor Andersson

Victor kommer att skriva på sitt nya avtal strax innan Semifinal 1 i IFU Arena