06 Jan 1 match
Måndag
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Filip Stenmark ”Bättre fysisk form än innan skadan”

9 mars 2019 15:59

På söndag gör Filip Stenmark comeback när Storvreta tar emot Mullsjö och den fysiska backen kommer lämna avtryck direkt.

Comeback på söndag, hur känns det?
− Det har varit kosläpp för mig i veckan, att spela innebandy igen är något jag längtat efter. Och att spela match igen känns kanon!

Kommer du kunna gå in till hundra procent?
− Något annat ska man inte räkna från mig. Jag är i bättre fysisk form än innan skadan, känslan för klubba och boll får växa fram med tiden, konstaterar han.

Hur långt har du till slutspelsform?
− Med nästan tre fulla träningsveckor med bara innebandy och två matcher innan slutspel ger bra förutsättningar att vara inne i det när kvartsfinal ett startar.

Vad tror du vi ska förvänta oss för match på söndag?
− Som alltid mot Mullsjö brukar det bli sevärt. Hög fart och mycket känslor. Detta är ju en match som inte betyder lika mycket med tanke på stundande slutspel men vi kommer inte gå in med någon annan målsättning än vinst! Fortsätter Filip Stenmark.

Vad tror du krävs för tre poäng mot Mullsjö?
− Inga konstigheter, vi har en bra statistik mot dem och vet att håller vi oss till det vi gör bra kommer det bli tre poäng. Dem kan inte stoppa oss om vi bara spelar som vi brukar.

Du säkrar dina biljetter till söndagens match mot Mullsjö AIS här!