30 Dec 1 match
20 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Seger i tight bortamatch mot Dalen!

17 januari 2018 20:27

Det tar nästan halva matchen innan första målet kommer. Det är Storvretas Albin Sjögren som hittar nätet och gör 0-1. Storvreta har sen ledningen resten av matchen och segern skrivs tillslut till 0-4 efter att Viktor Klintsten hållit nollan.

Matchen inleds i högt tempo och i första bytet får Robin Nilsberth bollen framför mål men får inte in den. För Dalen är Viktor Nystedt framme och hotar. Även Dalens Marcus Berglund får ett farligt läge när han kommer på högerkanten men Viktor Klintsten räddar. Mot slutet av perioden spelar Mattias Samuelsson snabbt upp bollen till Jimmie Pettersson som lägger över den till Fredrik Lindholm som skjuter direkt men Måns Parsjö-Tegnér i Dalens mål räddar.

I andra periodens första minut har Dalen flera riktigt farliga chanser. Jonas Svahn har först ett fint läge sen är det Sebastian Degeryd mitt framför mål som är nära att ge Dalen ledningen. Det är sen mycket Dalen under den andra perioden men även Storvreta har sina chanser som när Alexander Rudd dribblar sig in mot mål och släpper upp bollen till Michael Jansson som skjuter men skottet räddas. Det blir istället Albin Sjögren som ger Storvreta ledningen när Victor Andersson hittar honom strax till vänster om målet, 0-1 efter dryga nio minuter av andra perioden. Efter målet blir det mer och mer Storvreta och Valdemar Ahlroth finns bland de som får iväg ett farligt avslut.

Mot slutet av den andra perioden åker Storvreta på en utvisning och Dalen får ett powerplay som bär över till den tredje perioden. Ketil Kronberg har ett fint läge i det numerära överläget men Klintsten räddar. Sen åker Dalen på två utvisningar och Storvreta får hela två minuter i spel fem mot tre. Storvreta har en hel del press men de bästa lägen skjuts över. Men några minuter senare läger Sjögren upp bollen till Nilsberth på backplats och han trampar in mot mitt och drar in den mot mål, 0-2. Några minuter senare kommer också 0-3 när Pettersson släpper in bollen till Tobias Gustafsson som smäller in den. Med strax över två minuter kvar av matchen plockar Dalen målvakten för spel sex mot fem men det resulterar i 0-4 när en fri Sjögren lägger över bollen till Ahlroth som sätter den i öppet mål. Det blir också slutresultatet och Storvreta får med sig 3 poäng hem till Uppsala.

Matchstatistik IBK Dalen vs Storvreta IBK 0-4

Närmast väntar hemmamatch mot AIK på söndag! Gå två och betala bara för en, köp dina biljetter här.