Emma Bergström ”Vi åker dit och gör det vi ska!”

2 december 2017 06:55
Dam

Idag spelar Storvreta IBK borta mot Ludvika 12:00 i division 1 GUD. Centern Emma Bergström saknades inledningsvis i Storvretas trupp men är nu tillbaka med råge.

– Ja men precis, tillbaka i den röda tröjan och det känns bra. Viktor ringde och berättade att de hade lite skador och var i behov av en center och då tog jag chansen. Blev ett möte med Viktor, Marie och Kim och sen så var det bara att tuta och köra! Jättekul, berättar Emma Bergström.

Hur tycker du det gått?
– Jag tycker att det har gått bra, både för laget och för mig. Lite nytt nu med Viktor som tränare men tycker att jag hänger med och kommit in i det bra. Kul att vinna matcher och vara topplaget i serien som alla vill slå!

Blev rejäl vinst borta mot Sundborn senast, berätta om matchen.
– Alltid kul med storvinst, och tvåsiffrigt. Vi spelar bra och har egentligen hela matchen men tycker att Sundborn kämpar på bra och bjuder upp till dans, fortsätter hon.

Hur ser ni till att hålla farten uppe till nästa match?
– Vi ser till att fortsätta träna och göra det vi ska, har varit lite skavanker med skador och har väl inte varit fulltrupp de senaste träningarna, men vi får det att funka!

Ludvika borta, vilka utmaningar ser du den matchen?
– Den största utmaningen är väl den att vi inte åker med full trupp, några skadade som sagt som är lite utav ett frågetecken på huruvida de kan spela eller inte, sen är det ju ett gäng som spelar DJSM i Sundsvall, som vi håller tummarna för! Men det ska bli kul, vet inte så mycket om Ludvika mer än att dom ligger på sjunde plats i serien. Så vi åker dit och gör det vi ska! Ludvika vill väl som alla andra lag i serien vinna över serieledarna, och det gör att man går in i varje match med lite extra jävlar anamma!

Kan vi räkna med fler mål från din klubba?
– Det hoppas jag verkligen, alla vill vi ge Linnea Hammar en match om första placeringen i poängligan! Avslutar Emma Bergström.