Jesper Berggren ”Matchen kan bli ganska öppen”

27 februari 2019 12:59

Efter två matchers frånvaro är det en taggad Jesper Berggren vi kan räkna med imorgon, torsdag, när det är dags för match mot Växjö Vipers.

Redo för comeback?
– Absolut! Har missat två matcher så jag är spelsugen, konstaterar han.

Hur känns formen inför slutspurten?
– Bra tycker jag. Vi börjar få tillbaka spelare och ska växla upp allting nu inför slutspelet. Vi har en bra position i tabellen vilket gör att vi kan börja snegla mot slutspelet.

Hur skulle du sammanfatta säsongen så här långt?
– Storvreta är svårslagna! Vi har vunnit mycket matcher och gjort det bra hittills. Det har varit mycket nytt med ledare och nyförvärv som vi hanterat bra. Vi har klarat landslagssamlingar och skador eftersom vi haft en stor trupp. Tyvärr var vi helt värdelösa i Champions Cup vilket blir ett stort minus, Classic var dock riktigt bra, fortsätter Jesper Berggren.

Vilka förväntningar har du inför matchen mot Växjö?
– För egen del ska det bli kul att spela igen. Tror matchen kan bli ganska öppen. Växjö gillar att spela offensivt och jagar viktiga poäng för att gå till slutspel.

Kan det bli en grinig match?
– Det tror jag, de har några som ofta blir frustrerade.

Vad tror du avgör?
– Vår kyla och att Viktor växlat uppordentligt i målet, avslutar han.

Matchen mot Växjö Vipers drar igång 19:00 på torsdag 28 februari i IFU Arena och du säkrar dina biljetter här!