Vinst mot Hagunda efter stark avslutning!

10 september 2017 17:07

Det blev vinst med 6–2 för Storvretas SSL-lag mot Hagunda IF i Vattholma under eftermiddagens träningsmatch. Matchen var jämn i två perioder men sedan rann det iväg lite för Storvreta IBK som spelade med fyra spelare från herrjuniorerna under hela matchen.

Hagunda började matchen bäst och deras lagkapten Nils Göthberg kom närmast ren och kunde sätta 0–1 efter blott 1:05. Trots powerplay och en straff, som Valdemar Ahlroth inte kunde förvalta, så blev det först i andra perioden som Storvreta kunde kvittera. Filip Stenmark pangade in 1–1 från pointposition i powerplay dryga fem minuter in i andra perioden. Men några minuter senare, med Hagunda i numerärt överläge, tar bollen på en Storvretaback och letar sig in bakom Jacob Pettersson i Storvretas mål, 1–2. Men innan andra är över vispar Albin Sjögren in kvitteringen till 2–2 assisterad av Stenmark.

Inom ungefär fem minuter i början av den tredje kan sen junioren Andreas Weldemicael sätta både 3–2 och 4–2. Första målet efter att han snott bollen från en Hagundaback och kommit fri och satt den. Det andra efter att Marcus Hellström friställt Weldemicael med ännu ett välplacerat skott som följd. Under 20 sekunder senare sätter dessutom Victor Andersson 5–2 och Sjögren avrundar sedan målskyttet, 6–2.

Hagunda trycker på men Jacob Pettersson ser till att Hagunda inte kommer närmare. Storvreta IBK tar hem segern med 6–2. Viktor Klintsten saknades på grund av knästrul medan Alexander Rudd, Henrik Stenberg, Tobias Gustafsson, Robin Nilsberth, Jimmie Pettersson och Mattias Samuelsson återfinns i Falun för spel med Sverige under Finnkampen. Med från Storvretas herrjuniorer fanns Marcus Andreasen, Simon Wiström och tidigare nämnda Andreas Weldemicael och Marcus Hellström.