03 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Alexander Rudd: Ingen aning om vad det är

15 juni 2017 13:19

I början på veckan fick SSL-laget ta sig an en annorlunda lagaktivitet. Packa korv åt föreningen som sålt en hel del av korv från Andersson & Tillman inför grillsäsongen, Alexander Rudd fick berätta.

– Jodå det går bra, det är en 1100 packet så det tar sin lilla tid men vi går framåt, säger Alexander Rudd.

Men det här börjar bli en klassiker? – Det är väl tredje året i rad som föreningen gör det, damlaget gjorde det ifjol, det är ett bra sätt att få in pengar till klubben och ett fint samarbete med en av våra samarbetspartner, Andersson & Tillman. ** Har du någon favoritkorv?** – Jag har ju fastnat lite för det här kolbász, jag har ingen aning om vad det är med jag tycker är ett coolt namn så jag måste testa den, säger Alexander Rudd. ** Blir det mycket grillning i sommar?** – Ja, det blir det! Jag brukar inte grilla så mycket korv men man får ju göra det nu, säger Alexander Rudd.

Hur går det annars med försäsongen? – Det går bra. Vi är inne i den tuffaste veckan nu på försäsongen. Vi började imorse med ett morgonpass sen så har vi sju pass till fram till på lördag med dubbla pass torsdag och lördag så det är bara att bita i.

Hur funkar det för dig på morgonpassen? – De är tunga naturligtvis, det är väl ingenting att hymla om. Jag kämpar på, jag känner mig döende varje morgon, säger Alexander Rudd.

Skönt bryta av med lite korvpackning kanske? – Ja, jag gör ju hellre det här än tränar på morgonen, så mycket kan jag ju säga. Fotnot: kolbász har visat sig vara en kryddig ungersk korv med bland annat vitlök.