03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

Mattias Samuelsson ”Det har varit full gas”

8 februari 2018 06:55

På söndag drar SSL igång igen för Storvreta genom bortamatch mot Höllviken. Inför matchen har vi kollat läget med lagkapten Mattias Samuelsson, är Storvreta redo att dra igång igen? Men först något personligare…

För egen del nyligen husägare?
─ Ja men exakt. Hur fint och bra som helst. Lite att lära sig såklart men jag är extremt snabblärd, berättar Mattias Samuelsson. Har det blivit inflyttningsfest med laget? ─ Den tar vi i april!

Annars hur har ni hållit igång under VM-kval uppehållet?
─ Det har varit full gas faktiskt, vi har passat på att träna hårt. Både innebandy men också mycket på ”UP”. Det blir inte så många tillfällen under säsongen med tight matchande att ägna sig åt hård träning. Så vi har fyllt på kan man säga.

Har ni bibehållit formen?
─ Vi kommer vara tunga i kropparna, men det var så länge sen det var match så det kommer hjälpa oss. VI kommer stå på tå!

Kul att dra igång SSL igen med match mot Höllviken på söndag?
─ Vi går in i en jäkligt härlig tid med slutspelet som börjar närma sig. Börjar bli dags att vara väldig bra. Höllviken har ju häng på slutspelet också, rolig match som betyder mycket för båda lagen.

Sen tisdag toppmatch mot Pixbo i IFU?
─ Ja men exakt. Igen en viktig match, vi vill ju fortsätta vara med där uppe så klart att det blir viktigt att vinna mot en toppkonkurrent.

Har Storvreta något stort på gång?
─ Det har vi alltid, avslutar Mattias Samuelsson.

Du ser matchen mot Höllviken på SSLplay här och köper biljetter till matchen mot Pixbo Wallenstam här.