06 Jan 1 match

Summercamp på Turbo!

23 juni 2017 10:57
Summercamp

En nyhet i sommar är att deltagarna i sommarens båda sommarläger kommer få möjligheten att släppa loss på Turbo Sport & Adventure Zone.

Deltagarna i Storvreta Summercamp och dess dagläger version, Daycamp, kommer att få spendera några timmar på Turbo Sport & Adventure Zone i Gränby Staden. Turbo Sport & Adventure Zone är en ny typ av sport- och träningsanläggning där de kombinerar de snabbast växande sporterna och träningsformerna med inslag av gamification.

I februari 2016 slog de upp portarna för anläggningen i Uppsala som är den första av sitt slag i norra Europa. De 4400 kvadratmeter stora idrottsarenan rymmer allt vad man kan tänka sig vad gäller träning och sport – anpassat för alla från barn till elitidrottare. Som ni kanske minns är det inte först gången Storvreta IBK besöker Turbo Sport & Adventure Zone, ovan kan ni kika på duellen mellan Storvreta IBK:s Albin Sjögren och IK Sirius IBK:s Jacob Drews.

Läs mer om Turbo Sport & Adventure på deras hemsida här.