03 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Robin Nilsberth: Vi måste bjuda till fest

25 juli 2017 21:37

Svenska herrlandslaget anlände idag till Wroclaw för deltagade i World Games och checkade snabbt in på boendet innan man begav sig vidare till middagen. Storvreta IBK:s fyra representanter var alla på plats och Robin Nilsberth ger oss en uppdatering.

─ Det var lite segt. Det var fyra timmar buss från Krakow men vi här nu i alla fall, säger Robin Nilsberth.

Hur är känslan inför matcherna?
─ Det ett tag sen man spelade med klubba och boll så vi får se. Vi har fyra träningar på oss innan att bekanta oss med arenan och OS-byn här och allting så det ska bli bra.

Hur är det för egen del, du har ju haft lite strul med foten?
─ Det var en långdragen historia men nu kan jag börja springa som vanligt och sådär. Jag hoppas att det ska hålla ihop här och jag tror med lite tejp så kommer det gå bra, säger Robin Nilsberth.

Det snackas mycket om att World Games är steget innan OS, känner ni någon press att visa upp innebandyn från sin bästa sida?
─ Ja, det tycker jag nog. Alla vi nationer ska bidra till att få in sporten i OS, som måste vara det slutgiltiga målet för innebandyn. Så det är klart att vi måste bjuda till fest och visa Wroclaw vad innebandyn är för sport och verkligen visa att vi vill in i OS-programmet.

Ni har inte varit här så länge men så här långt, hur känns det så här långt här?
─ Boendet var väl lite speciellt och det var väl ingen OS-by så kanske men här nere vid centercourt eller vad man kan kalla det så får man lite mer feeling och lite mer stämning. Man ser Brasilianska flaggor och tröjor och Sydafrikanska och USA så klart. Nu får man lite mer feeling än där uppe, så det är bra, säger Robin Nilsberth.

Sverige tränar nu under två dagar innan man drar igång World Games med match mot just USA på fredag.