Ikväll är det dags för den femte semin!

12 april 2018 15:45

19:00 drar den femte semifinalen mot Mullsjö AIS igång i IFU Arena och här kommer Storvretas startuppställningar och lite förutsättningar.

Denna semifinalserie har varit något riktigt extra! Storvreta IBK och Mullsjö AIS har bjudit på innebandyfester utan dess like! Högt tempo, fysiskt spel, vackra mål, spelvändningar och dramatik i världsklass. Detta vill ni inte missa!

Senaste semifinalen förlorade Storvreta på övertid med 7-6, Alexander Rudd och Nicklas Paulsson stod för två mål vardera. Men det blev Mullsjös landslagsback Kasper Hedlund som tillslut avgjorde på övertid.

Dagens matchvärd Stadium har bestämt sig! Alla ska ha råd med ett aktivt liv. Därför erbjuder de alltid riktigt bra priser på allt från barnkläder till cyklar. Det är allt inom sport och sportmode, toppat med rätt funktioner, bra kvalitet och den senaste designen. Så att du alltid får mest för pengarna hos dem, i varje prisklass! Hitta närmsta butik på www.stadium.se.

Klockan 19:00 är det tekning för semi 5 i IFU Arena, köp dina biljetter här nu.

Storvreta IBK startar som följer mot Mullsjö AIS i den femte semin:
I mål
Viktor Klintsten

Förstafemman
Mattias Samuelsson – Robin Nilsberth
Alexander Rudd – Niklas Winroth – Albin Sjögren

Andrafemman
Jesper Berggren – Tobias Gustafsson
Henrik Stenberg – Victor Andersson - Jimmie Pettersson

Tredjefemman
Filip Stenmark - roterande backpartner
Valdemar Ahlroth – Fredrik Lindholm – Nicklas Paulsson

På bänken
Jacob Pettersson
Jacob Glas
Kristian Adolfsson
Emil Helmrich
Michael Jansson

Käka innan matchen:

• Varmrätt: Helstekt chilimarinerad fläskkarré på Svensk Gårdsgris, serveras med bearnaisesås samt ArenaKökets egna potatisgratäng
  • Vegetariskt: Kidneybönsbiffar, serveras med bearnaisesås, ugnsbakad tomat gratinerad med parmesanost samt ArenaKökets egna potatisgratäng
  • Pannkaka med sylt & grädde 45 kr (10 kr/extra pannkaka)

Matchbuffe 135 kr, 12-15 år 75 kr, upp till 12 år 65 kr.

Serveras två trappor upp på Terrassen 90 minuter innan matchstart

På Terrassen kan du förboka dina platser på [email protected] uppge: Terrassen. alt 018- 20 10 10.

Mat och dryck betalas/faktureras från baren på plats.

Är man ute efter ett enklare alternativ finns Service Centret med Arenaburgare 65 kr, toast 22 kr, korv med bröd 15 kr, caféprodukter, godis, kaffe, läsk m.m.