Jimmie Pettersson ”En härlig känsla inför derbyt”

13 oktober 2017 16:55

Jimmie Pettersson stod för två mål i 10–3 segern mot AIK men har redan siktat in sig på lördagens derby i IFU Arena. Matchen drar igång redan 15:30 och Pettersson kommer vara redo.

Övertygande seger mot AIK?
─ Skön seger med mycket energi under hela matchen. Kändes som vi var bestämda från första till sista stund att vinna matchen och tyckte inte AIK rubbade alls på vår matchplan. Vi får också göra tio mål vilket är väldigt skönt för oss, berättar Jimmie Pettersson.

Vad gjorde att de lossna så väldans?
─ Bra fråga, jag tror det har mycket med energin vi spelar med att göra. Vi bara öste på och nöjde oss aldrig med vad det stod på resultattavlan utan fortsatte hela tiden att kriga vidare som att det stod 0-0. Det fanns en lite mer distinkt och hungrig attityd hos oss även om det finns ännu mer att hämta tycker jag. Roligt att samtliga femmor får göra några mål.

Har Storvreta vaknat nu?
─ Vi är på väg och har börjat sätta ihop pusselbitarna för vad vi känner behövs för att vinna matcher som ett lag. Men det krävs att detta görs varje match också och att vi inte nöjer oss och börjar ta lättare på matcher. Sen är det ju mycket annat vi har att jobba ihop med som att börja hitta rollerna i femmor och hur vi rör oss och sånt. Sen kan man ta det ner på individnivå med, jag tror vi har ganska mycket att hämta hos ganska många, vilket är positivt på ett sätt då vi kan bli ännu bättre som lag. Men det är tidigt på säsongen och vi som sagt är på väg mot något spännande.

Närmast derby, vilka förväntningar har du på matchen?
─ Det ska bli väldigt roligt med första derbyt för i år, Sirius har startat relativt bra och vi kommer med två vinster i bagaget. Kommer bli en rolig match att spela med förhoppningsvis mycket publik. Alltid svårt att säga hur matcherna ska vara, fortsätter han.

Vad gör derbyn så oförutsägbara?
─ Skulle säga att det handlar om hur man kommer förberedd till matchen, hur man tacklar inramningen med publik, domare och motstånd. Sen är det väl vilken start man får på matchen. Svårt med att sätta fingret på exakt vad det är som gör det, det är väl därför dem är oförutsägbara.

Vad tror du blir avgörande?
─ Som alla matcher är, den som kommer med bäst inställning och vill mest har mycket vunnet. Det är bra spelare i samtliga lag i SSL nuförtiden och vill det andra laget mer så är det klart de har en rejäl fördel. Till vår fördel har vi tre femmor som presterade bra förra matchen och samtliga hotade AIK och gjorde mål. Vi har en härlig känsla inför derbyt och kommer med två relativt rejäla vinster. Kan vi ta med oss det på ett ödmjukt sätt så tror jag det lutar över till fördel oss, avslutar Jimmie Pettersson.

Derbyt drar alltså igång 15:30 på lördag i IFU Arena.Här kan kan du köpa biljetter till derbyt välj sektion A, M eller N.