06 Jan 1 match
Måndag
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Amanda Gezelius är årets damspelare i Uppland!

29 mars 2018 21:15
Dam

Samma helg som säsongen tog slut för Storvreta IBKs division 1-lag så prisades lagkapten Amanda Gezelius som årets damspelare i Uppland, ett riktigt positivt besked under en tung helg.

Årets damspelare i Uppland, hur känns det?
− Just nu lite som ett stort plåster på såren! Jag blev jätteglad, också väldigt överraskad. Jag har fått många fina hälsningar som gjort mig väldigt glad, berättar hon.

En stor utmärkelse att få med sig?
− Ja, absolut! Många duktiga spelare som fått det innan mig så det känns kul. En fin utmärkelse som får mig att inse att jag, och laget, gjort en bra säsong även om vi just nu inte kan ta in det riktigt.

Några dagar från kvalförlusten, hur går tankarna?
− Jag är fortfarande ledsen. Måndagen var väldigt, väldigt jobbig men idag är det bättre. Jag lider så för lagets skull, vi har haft en otroligt rolig säsong tillsammans, världens bästa stämning och grym inställning. Så det är klart att det gör ont att vi inte fick klara det tillsammans, konstaterar Amanda Gezelius och fortsätter.

− Jag försöker att tänka att det ”bara” är innebandy men det är svårt när vi lagt ner så mycket tid. Vi har tränat och slitit stenhårt sedan maj och verkligen bara haft tankarna på Allsvenskan. Det blir en krock i huvudet när jag försöker ta in att vi inte kommer spela där nästa säsong. Nu börjar också tankarna på vad vi kunde gjort annorlunda sakta trilla in och det är jobbigt att jag absolut inte kan göra något åt matchen.