Niklas Winroth “En otroligt bra stämning”

21 november 2017 18:05

Imorgon, onsdag, spelar Storvreta IBK borta mot FC Helsingborg. Storvretas målfarliga center Niklas Winroth reflekterar över publikfesten i partnermatchen och blickar fram emot bortamötet.

Skaplig publikfest mot Mullsjö i IFU Arena i söndags?
– Ja, det var riktigt skoj med så mycket folk. Det blir en otroligt bra stämning och jag tror även att det blev en match i publikens smak, berättar Niklas Winroth.

Ni bjöd på en rejält underhållande match?
– Ja, jag tycker det var mycket fart och många chanser i matchen. Så det var nog en rolig match titta på.

För egen del, trivs bra i förstafemman?
– Jag trivs väldigt bra i kedjan. Vi har haft ett väldigt stämm och producerat mycket framåt så det känns väldigt bra.

Nu väntar alltså Helsingborg?
– Ja precis, det ska bli en rolig match. Det är en tuff bortamatch och en lång resa så det är viktigt att vi kommer samman som lag och krigar tillsammans

Hur ska ni hålla glöden uppe?
– Vi spelar alltid för att vinna, det tröttnar man aldrig på. Det blir som sagt en tuff bortamatch så vi måste kriga tillsammans

Sen söndag påt igen i IFU?
– Yes, det är alltid kul att spela på hemmaplan och vi hoppas på mycket publik på söndag också, avslutar han.

Du ser matchen mot FC Helsingborg på SSLplay med matchstart 18:30 på onsdag.