Tobias Gustafsson ”Full fart från start till mål!”

11 februari 2019 06:59

Inför derbyt på tisdag har några spelare fått svara på tre snabba. Nu är det Tobias Gustafssons tur att blicka mot derbyt.

Berätta om ett derbyminne som står ut.
− Första derbyt förra året är väl den match som sticker ut mest. Det var mitt första derby och riktigt roligt med en match mitt under säsong som man gör allt för att vinna. Har för mig att jag gjorde mål också vilket alltid är kul inför fullsatt hemmaborg, berättar han.

Hur skulle du beskriva känslan att spela i en fullsatt arena?
− Väldigt häftig! När vi gör ett viktigt mål och arenan exploderar så ryser man! Stödet är alltid fantastiskt under derbyna och man får en känsla av att publiken vill att vi vinner lika mycket som vi själva.

Om du fick välja hur kommer derbyt se ut?
− Full fart från start till mål! Båda lagen har fin form så det kommer bli en bra match. Vi kommer inte hålla igen och det blir intressant att se om Sirius orkar hänga med, avslutar Tobias Gustafsson.

Storvreta mot Sirius, SSLs två formstarkaste lag drabbar samman på tisdag den 12 februari. Säkra dina biljetter här inför den kommande publikfesten!