“Vi tänker mer på hur vi spelar”

28 december 2017 06:25
Storvretacupen

Ludvig Engblom tränar Storvreta IBKs P02 som vann med 7-3 efter fint spel mot Västerås IBS U och har ny match nu på torsdagsmorgonen klockan 8:00 i Fyrishov E mot Nynäshamn IBK.

Efter en WO-vinst på grund av en vakant plats i P02 grupp 4 så spelade Storvreta IBK P02 mot Västerås IBS U på onsdagskvällen och efter matchen fick Ludvig Engblom delge oss sina tankar.

Hur skulle du beskriva matchen mot Västerås IBS U?
─ Riktigt risig första period tycker jag, känns som vi är lite nerviga, ganska mycket folk i publiken, första matchen men sen tycker jag ändå att vi visar att vi är det bättre laget och hade kunnat hängt några till kanske, säger Ludvig Engblom.

Vilka förväntningar har ni på fortsättningen?
─ Vi tar det som det kommer, en match i taget, vi tänker mer på hur vi spelar än hur det går, det är det vi jobbar med i år, med bra innebandy.

Vad tror du krävs för att ta sig långt?
─ Spela bra innebandy och inte släppa in mål och göra lite mål, säger Ludvig Engblom.

Vad gör Storvretacupen så speciell?
─ Det är klart att det är kul att se så mycket innebandy, jag kom ner vid 10 sen har jag varit här tills nu liksom och bara sett matcher. För den som gillar innebandy är det otroligt härligt.

Snart väntar alltså nästa match för Storvreta IBK P02 i grupp 4, 8:00 väntar Nynäshamn IBK i Fyrishov E. Som alla andra matcher kan den följas på Sportswik eller ses live vida Solidsports Storvretacupen playkanal.