Hampus Ahrén klar för Storvreta IBK!

12 februari 2019 19:50

Efter en tid av intensiv dialog är det äntligen klart, Storvreta IBK har gjort klart med supertalangen Hampus Ahrén!

― Han är den mest lovande spelaren i Sverige i sin ålderkull, och det känns såklart väldigt bra att vi lyckats komma överens om ett kontrakt över två säsonger, säger ordförande för sportgruppen Michael Rasi och fortsätter.

― Vi får in en spelskicklig center, med sina styrkor i spelförståelsen och passningsspelet. Vi ser Hampus som en framtida landslagscenter, och har väldigt stora förväntningar på honom redan kommande säsong.

Storvreta har, precis som övriga innebandyvärlden, haft koll på Ahrén de senaste säsongerna och är mycket nöjda med att ha kommit överens.

― Storvreta är en riktigt proffsig klubb med bra förutsättningar så att jag kan fortsätta utvecklas som spelare. Storvreta har också en trupp som gör att man alltid kommer få konkurrera om en plats vilket jag tycker är kul, säger Hampus Ahrén och fortsätter.

― Att få spela för Storvreta som länge varit en stormakt känns grymt kul och inspirerande också. Sen har Storvreta även varit en dröm sedan länge att få spela i och att man nu får chansen känns jättekul.

Hampus Ahrén presenterades under första pausen av kvällens derby i IFU Arena.