03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher

”Kommer att ge starka, snabba och skadefria spelare”

9 juni 2017 14:23
Dam

Storvreta IBK förbereder sig för fullt för en säsong i damernas division 1. Inte minst genom tuffa försäsongspass på Ultimate Performance där laget tränades av Jessica Kaarnavou igår.

Du har precis tränat Storvreta IBK? – Ja, vi har kört mycket rörlighet, stabilitet och även mycket knästabilitet på bosubollar, säger Jessica Kaarnavou.

Hur ser upplägget ut? – Upplägget är så att vi börjar med att värma upp och jobbar med dynamic warmup sen rörlighet och nu är vi i en period där vi jobbar mycket med stabilitet runt foten, knäna och mycket bålstabilitet.

Hur viktigt är det för innebandy? – Det är jätteviktigt för innebandy! Just för att hålla sig stark, snabb och skadefri. Framför allt vet vi att inom innebandy så är det väldigt vanligt med knäskador och framför allt korsbandsskador och det är det som vi lagt en stor vikt på för att förebygga, säger Jessica Kaarnavou.

Hur ser fortsatta upplägget ut för Storvreta? – Vi kommer att fortsätta jobba med stabilitet men vi kommer även att lägga på mer vikter och jobba med muskeluppbyggande också.

Vad tror du det här kommer ge laget i förlängningen under säsongen? – Det kommer att ge starka, snabba och skadefria spelare, säger Jessica Kaarnavou.

Storvreta IBK kommer säkerligen vara i toppform när division 1 drar igång i höst!