06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Tobias Gustafsson ”Gjorde det väldigt enkelt för dem!”

18 mars 2018 08:55

Det blev tillslut seger med 3-4 i den andra kvartsfinalen mot Helsingborg. Efter matchen berättar stjärnbacken Tobias Gustafsson om insatsen och blickar mot kvartsfinal 3 på måndag!

Hur upplevde du den andra kvartsfinalen?
─ Vi spelar inte alls bra i de två första perioderna, vi spelade bara utanför dem och gjorde det väldigt enkelt för dem! Vi hade tur idag som hade Viktor i målet som gav oss chansen att vinna idag.

Hur var känslan efter två perioder?
─ Vi vet att vi är starka i sista perioden så vi trodde på oss själva att en vändning var möjlig! Samtidigt som vi höjer oss så går de ner sig och försöker spela på sin ledning. När vi sedan får ett tidigt reduceringsmål så ger det oss den energin som behövdes för att gå ikapp och gå förbi, berättar Tobias Gustafsson.

Vad tycker du om din egen insats?
─ Min egen insats skulle jag sammanfatta som lagets, dålig de två första för att sedan växla upp i sista!

Dags igen på måndag, vad tror du vi får se för match?
─ Vi behöver göra lite förändringar i framförallt spelet med boll så vi gör det jobbigare för dem sen krävs det att vi offrar lite mer och inte ger dem några möjligheter! Avslutar han.

Redan på måndag är det dags för kvartsfinal 3 hemma i IFU Arena! Matchen drar igång 19:00 och du köper biljetter här.