Felicia Wallin ”Hårt jobb som ligger bakom”

24 oktober 2017 14:05
Dam

Det blev två segrar för Storvreta i division 1 i helgen. Felicia Wallin fick med sig 2 mål och 3 assist mot Alunda och ett mål mot KAIS Mora.

Två matcher i helgen, först fin seger mot Alunda i fredags?
─ Ja precis, 2–7 seger en fredagskväll sitter givetvis fint. Alunda är ett lag som alltid bjuder upp till tufft spel och såna matcher är ju naturligtvis lite extra roliga att vinna! Berättar Felicia Wallin.

Sen seger mot jagande KAIS Mora?
─ Stämmer bra. Vi kommer inte upp till nivå denna match, rätt blek insats faktiskt. Men starkt av oss att vi håller undan trots att vi gör vår sämsta match hittills.

Du fick med en del mål från helgen, kan du berätta lite?
─ Då Johanna Larsson varit skadad efter mötet mot Sirius så har jag fått gå med Palmeby och Hammar, och tycker vi har fått ett riktigt bra snurr i anfallszon som resulterade i en del mål!

Lagets självförtroende måste vara på topp?
─ Klart att vi har gott självförtroende, men det är hårt jobb som ligger bakom det, fortsätter hon.

Vad tycker du ni behöver fokusera på fortsättningsvis?
─ Jobba vidare med detaljerna, tycker att det ser bra ut i det stora hela.

Nästa match är borta mot Hedemora, kan de sätta stopp för er?
─ Nej, gör vi det vi ska så ska vi kunna lösa den uppgiften utan några större problem! Avslutar Felicia Wallin.

Den 4 november väntar IBF Hedemora borta i Vasahallen klockan 16:30.