03 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Uddamålsförlust i välgörenhetsmatchen i Alunda

20 maj 2017 20:14

i ett projekt mot mobbning. IK Sirius BK stod för motståndet och de kunde också vinna efter en stark start. Sirius gick ifrån till 0-4 i början av andra och kunde vinna med 5-6 efter en stark forcering av Storvreta IBK i slutet.

Efter halva första perioden var matchen mållös men i slutfasen av perioden kunde Sirius näta tre gånger om efter fina kombinationer. Dryga åtta minuter in i andra kunde dessutom Sirius sätta dit 0-4. Men på kring en och en halv minut kunde Storvreta näta tre gånger. Först hittade Kristian Adolfsson in med ett backskott, assisterad av matchens lirare Niklas Winroth. Strax efter kunde Albin Sjögren sätta 2-4 och sen kom 3-4 av bara farten genom Winroth själv. Men med vassa forwarden Marcus Hellström på botbänken kunde Sirius utöka sin ledning genom lagkapten Johan Widh med blott sex sekunder kvar av andra perioden.

I periodpauserna bjöds det på intervjuer med båda lagets tränare framför en entusiastisk publik i Alunda. Innan matchen hade Friends föreläst kring mobbning och intäkterna från matchen kommer gå till utbildningar kring mobbning.

I den tredje var det dags igen för Sirius att näta bakom en välspelande Jacob Pettersson, 3-6 med tretton minuter kvar att spela. I slutminuterna kunde sen Emil Helmrich sätt sitt första mål för Storvreta IBK, 4-6, och sen kom också 5-6 när Sjögren hittade krysset bakom Sirius målvakt Tobias Steineck. Storvreta IBK tog ut målvakten i slutet och pressade på men kunde inte göra fler mål.

Förlust med 5-6 i en match där det viktigast ändå var syftet. Kampen mot mobbning går vidare och vi tackar ICA Alundahallen för ett riktigt bra arrangemang och publiken för ett härligt stöd.

Riktigt kul också att se de tre juniorerna som gjorde sin första match med Storvreta IBK:s SSL-lag. Andreas Weldemicael, Alexander Janols och Marcus Hellström gjorde alla tre riktigt bra insaters och kunde, med lite tur, fått med sig några mål från matchen.