03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Filip Stenmark ”Inte helt förvånad om jag gör det igen”

26 april 2019 18:52
SM-finalen

Storvreta har fått känna på golvet inne i Globen och nu är finalen nära. Förra finalen satte Filip Stenmark det första målet och han har bra känsla denna säsong med.

En dag kvar och nu har du fått känna på golvet, hur känns det?
– Den här lilla finalkänslan som man väntat på börjar väl komma. Känner igen det från fjol. Har samma bra känsla när man står här dagen innan. Det är speciellt att stå i ett tomt Globen och ladda, så det är perfekt, säger Filip Stenmark.

Du satt första målet i förra finalen.
– Inte helt förvånad om jag gör det igen faktiskt. Ärligt talat så har jag jättebra känsla och jag kommer bidra där ute imorgon på väldigt många sätt. Gör jag ett mål så är det jättebra men det är vinsten som gäller.

Oddsen är för Storvreta men vissa menar på att Falun är hungrigare?
– Tror jag inte all på. De som säger det har ingen aning om vad det betyder att gå ut här, tror inte de vet hur det känns. Spelar ingen roll vart man kommer ifrån eller hur det gått i serien någonting när man väl står här. Båda lagen vill det precis lika mycket och det är våran skicklighet och våran prestation som ska väga över till våran fördel.

Vad tror du det blir för match?
– Jag tror på något sätt att det kommer bli mycket mål sen brukar det bli fysiskt när vi möter Falun så det hoppas jag på, säger Filip Stenmark.

Och ett härligt rött hav?
– Ja det ser jag fram emot. Hörde vi fick mer biljetter i år än i fjol och de gick åt snabbt och jag ser fram emot att se och höra de på läktaren.

Storvreta mot Falun, den stora finalen drar igång 15:15 på lördag i Globen, på kanal 5 och på Eurosport Player.