Stabil seger för Storvreta över KAIS Mora UIF!

27 januari 2018 14:50
Dam

Storvreta spelade kontrollerat mot KAIS Mora UIF och mer eller mindre malde ner bortalaget. 2-0 efter första perioden blev 4-1 efter två och tillslut 5-1.

Den första perioden ser ett antal utvisningar, tre för Storvreta och en för KAIS Mora men det är bara Storvreta som utnyttjar läget i numerärt överläge. Dryga sju minuter in i första perioden kommer 1-0 i powerplay, Erika Palmeby till Mathilda Ekdahl-Skytt. Mot slutet av perioden kommer också 2-0, Linnéa Hammar får bollen i slottet och placerar in den.

Storvreta kontrollerar spelet till stora delar av matchen men dryga nio minuter in i andra perioden kommer reduceringen genom KAIS Mora UIFs Ellen Gunnarsson som trycker in 2-1. Men Storvreta svarar bara några minuter senare när Matilda Jansson utökar Storvretas ledning till 3-1. Lagkapten Amanda Gezelius trycker sen in 4-1 innan andra perioden är över.

Den sista perioden blir relativt händelsefattig. 7:59 utökar Felicia Wallin Storvretas ledning till 5-1. KAIS Mora tar kort därefter timeout för att göra ett sista försöka att komma in i matchen. När Rebecka Larsson får vila i två minuter för hårt spel ser de sin chans men de lyckas inte få hål på Johanna Åkerfeldt trots det numerära överläget. Slutfasen av sista perioden ser två utvisningar till för Storvreta och en för KAIS Mora men inga fler mål. Storvreta vinner med 5-1 och är fortsatt obesegrade i division 1 GUD.

Storvreta IBK vs KAIS Mora UIF 5-1

Närmast väntar ytterligare en hemmamatch. Om en vecka, lördag 3 februari 18:00 i IFU Arena A, vi ses där!