Storvretas division 1-lag tar form!

13 juni 2017 12:01
Dam

Under en tid har Storvreta IBK jobbat med kontrakteringen av spelare för kommande säsong i damernas division 1. Nu är ungefär hälften av truppen för kommande säsong klar.

Såväl erfarna spelare från förra säsongens trupp och flera unga lovande juniorspelare har nu kommit överens med Storvreta IBK.

– Jag är riktigt nöjd med kontrakteringarna som har gjorts och hoppas inom kort göra klart med övriga spelare, som jag har diskuterat med, berättar sportchef Kim Knudsen. Sen nya chefstränaren Viktor Matsenius skrivit på har Storvreta IBK genomfört en noggrann utvärdering av den gångna säsongen och befintliga spelartruppen har haft individuella samtal med den sportsliga ledningen inför säsongen 2017-2018.

Man har även genomfört testmatcher med den befintliga spelartruppen och egna juniorspelare. Sedan har samtliga spelare fått en presentation av målsättningar och upplägg för den nya resan tillbaka mot Allsvenskan, och vidare mot SSL på sikt. Försäsongen är i full gång och spelarna har gjort formmässiga framsteg. – Spelartruppen börjar ta form som en mycket stark och spännande trupp, som jag är övertygad om kan ta Storvreta IBK tillbaka till Allsvenskan. Utöver befintliga spelare och juniorer har vi kontakt med ett antal spelare utifrån, som alla kan tillföra ytterligare kvalitet och styrka till vår trupp, avslutar Kim Knudsen.