03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Dramatisk förlust i kvalet till Allsvenskan!

25 mars 2018 19:10
Dam

Med 23 sekunder kvar av ordinarie speltid stod det 7-5 efter att Johanna Larsson fullbordat sitt hattrick och Storvreta var klara för playoff 2. Men med två sekunder kvar nätade Nacka Wallenstam och tvingade matchen till övertid där Nacka också gjorde mål och gick vidare till playoff 2.

Den första perioden är riktigt jämn och spelas i ruggigt högt tempo framför ett fullsatta IFU Arena E. Storvreta nätar först när Felicia Wallin får in bollen från nära håll efter blott 3:19. Men dryga tre minuter senare kvitterar Nacka Wallenstam med ett ruggigt skott av Moa Lindqvist. När vi närmar oss periodens mittpunkt kan dessutom bortalaget ta ledningen 1-2 efter mål av Hanna Berg. Men innan perioden är över kan Linnéa Hammar trycka in kvitteringen 2-2.

I andra ser vi samma mönster som den första och de över 600 åskådarna hörs mycket väl matchen igenom. Strax efter att vi passerat den tredje minuten sätter Elin Cordoba 3-2 till Storvreta. Bara 24 sekunder senare kommer 4-2 när Johanna Larsson snappar upp returen på Emma Johansson backskott och bollen letar sig in. Ett tag ser det ut som Storvreta ska ta ett grepp om matchen men i periodens andra hälft sätter Madelene Westerberg både 4-3 och 4-4, både målen efter diagonaler genom Storvretas försvar.

I inledningen av den tredje perioden sätter lagen varsitt mål, 5-5.Dryga halvvägs in i perioden får Storvreta läge i powerplay och lagkapten Amanda Gezelius hängde in 6-5. Under en lång tid är sen den tredje perioden mållös men i slutminuten kommer Johanna Larsson fri från högerkanten och hänger upp 7-5. Laget och publikens glädje vet inga gränser! Men med blott två sekunder kvar på perioden letar sig bollen in, 7-6 och övertid.

Efter 2:26 sitter sen 7-7 genom Berg vilket innebär att Storvreta IBKs säsong är över och Nacka Wallenstam IBK går vidare till playoff 2.

Matchstatistik Storvreta IBK vs Nacka Wallenstam IBK PLayoff 1 match 2 7-7

Vilken säsong detta lag har stått för, vunnit alla sina matcher i serien och stått för en lysande innebandy. Ett olyckligt slut på en fantastisk säsong men sagan för detta lag är inte över, den har bara börjat…