Fredrik Lindholm: Kommer vara otroligt starka i år

21 juni 2017 14:34

Storvreta IBK:s SSL-lag tränar på för fullt inför nästa säsong med pass båda i Röbo och på Ultimate Performance. Inte minst förra veckan vara riktigt tuff, vindsnabba forwarden Fredrik Lindholm berättar.

– Det var en väldigt tuff vecka med åtta träningar på sex dagar alla var stenhårda men det var bra för oss, vi behövde det, säger Fredrik Lindholm.

Men det fortsätter? – Ja, vi slappnar inte av nu, det är ny vecka så bara att börja om igen.

Vad ger alla pass? – Styrka, snabbhet, allt! Det är viktigt för oss att hålla igång och bibehålla styrka under säsong så det är bra att vi bygger upp den mycket nu, säger Fredrik Lindholm.

Kommer detta vara det bäst tränade Storvreta någonsin? – Det är stor möjlighet till det faktiskt. Vi har ju fått individuella pass och de har ju special sytt de för oss så vi ska bli starkare och hålla oss skadefria en hel säsong så vi kommer vara otroligt starka i år.

Annars är det Summercamp som gäller nästa vecka? – Jajamän, det är alltid roligt att ha Summercamp och träffa många nya kids som älskar innebandy precis som oss så det blir kul! Säger Fredrik Lindholm.

På söndag är det incheckning på för Storvreta Summercamp och SSL-spelarna ser fram emot en härlig innebandyvecka på IFU Arena med deltagarna i Storvreta Summercamp.