06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Karljohan Ahlroth “Godhjärtad och fantastisk på alla sätt”

25 oktober 2017 14:55

På söndag kommer Växjö Vipers till IFU Arena för match mot Storvreta IBK. Det alla kanske inte vet är att det innebär en rejäl brödrakamp! Lillebror Karljohan Ahlroth i Vipers mot storebror i Storvreta, Valdemar Ahlroth. Först ut en intervju med lillebror…

Berätta lite om hur Valdemar är som bror.
– Valle är nog lik de flesta storebröder där ute, en kille som alltid ska ha rätt, alltid två eller tre minuter försenad. Men det är nog lite charmen med honom, att han tar livet lite med en klackspark. Han är en enorm förebild som jag alltid sett upp till och som jag har allt att tacka för inom innebandyn egentligen. Utan hans framgångar och kärlek till innebandyn hade det nog blivit hockeyspelare utav mig. Godhjärtad och fantastisk på alla sätt, berättar Karljohan Ahlroth.

Hur var det att spela tillsammans i Växjö?
– Vi hade en bra tid i Växjö. Saknar han både på plan och utanför plan. Tråkigt nog spelade vi inte så mycket ihop, men vi hade en otrolig resa här i Växjö som jag sent kommer glömma och den skulle aldrig kunna bli eller vara densamma utan honom.

Hur tror du det blir att spela mot varandra på söndag?
– Det kommer nog vara lite speciellt men även väldigt roligt. Tror alla nära och kära som kommer känner samma sak. Men vi har nog mött varandra mer ute på gatan än något annat brödrapar på planeten, om något så är det nog den sista matchen man vill förlora.

Till Växjö Vipers, vad talar för ett SM-guld den här säsongen?
– Jag tror på det sättet vi alla här vi Växjö ser på innebandyn, att vi tar inget för givet och ser varje match som en match vi ska kunna påverka på ett eller annat sätt. Även om kanske inte resultatet är med oss alla gånger så är det ofta prestationen i matchen, det vi faktiskt lyfter. Om den filosofin tar oss hela vägen till ett SM-guld i år är svårt att svara på, fortsätter han.

För egen del hur tycker du det gått så här lång i säsongen?
– Det har gått helt okej, känner att jag hade en segstartad säsong där jag inte riktigt hittade min roll i laget kombinerat med att jag nog ville för mycket. Men det känns bättre och bättre, tycker laget och jag själv har börjat vakna lite och fått igång maskineriet som förra året visade sig fungera ganska bra. Men jag har mycket mer att ge och det ska jag bevisa.

Blir det du eller ”Valle” som avgör på söndag?
– Valle får det tufft på söndag, jag avgör, avslutar Karljohan Ahlroth.

Missa inte matchen i matchen! Storebror mot lillebror, den drar igång 16:00 på söndag i IFU Arena, köp dina biljetter här.