Idag drar slutspelet igång!

15 mars 2018 09:55

Idag är det äntligen dags för slutspelet att dra igång! Kvartsfinal 1 mot FC Helsingborg tekar igång 19:00 i IFU Arena och det är gratis inträde med bokad biljett.

Du hittar våra partners bokningslänkar här!

I grundseriens sista match blev det 10-6 seger mot just FC Helsingborg som Storvreta sen valde som sin första slutspelsmotståndare. Kvartsfinalen spelas i bäst av sju matcher och Storvreta kommer göra allt för att slå tillbaka FC Helsingborg och avancera till semifinalspel.

Senast mot Helsingborg slog Albin Sjögren till med ett hattrick och en assist för att säkra segern i SSLs poängliga! Även Henrik Stenberg var framstående med hela fyra mål och två assist. För Helsingborg var Nico Salo med två mål och en assist och Mika Kohonen med ett mål och två assist framstående. Fyra spelare att hålla koll på under dagens kvartsfinal.

Dagens match är en partnermatch och vi vill rikta ett extra riktigt stort tack till alla våra partners som valt att köpa alla biljetter så att våra supporters kan gå på matchen gratis!

Du hittar våra partners bokningslänkar här!

Under slutspelet fortsätter vi sälja #medanviser armband i supportershopen, Medanviser är familjen Engelholms projekt, läs mer här. Vinsten går helt till Engelholmsfonden. Sen kan man också stödja Medanviser genom att följa de i sociala medier och genom att swisha bidrag till Anders Engelholm 0703 871 569.

Storvreta IBK som följer mot FC Helsingborg:
I mål
Viktor Klintsten

Förstafemman
Filip Stenmark – Robin Nilsberth
Henrik Stenberg – Niklas Winroth – Jimmie Pettersson

Andrafemman
Jesper Berggren – Tobias Gustafsson
Emil Helmrich – Victor Andersson - Albin Sjögren

Tredjefemman
Kristian Adolfsson - Mattias Samuelsson
Valdemar Ahlroth – Alexander Rudd – Nicklas Paulsson

På bänken
Jacob Pettersson
Fredrik Lindholm
Jacob Glas
Michael Jansson

Käka gott innan matchen!
Varmrätt: Ugnsbakade majskycklingklubbor, serveras med rostade morötter, rödbetor & potatis toppat med fetaost samt chiliaioli
Vegetariskt: Ugnsbakad Quornfilé, serveras med rostade morötter, rödbetor, blomkål & potatis toppat med fetaost samt chiliaioli
Pannkaka med sylt & grädde 45 kr (10 kr/extra pannkaka)

Varmrätt 135 kr per person, 12-15 år 75 kr, upp till 12 år 65 kr.

Serveras två trappor upp på Terrassen 90 minuter innan matchstart

På Terrassen kan du förboka dina platser på [email protected] alt. 018- 20 10 10.

Mat och dryck betalas/faktureras från baren på plats.

Är man ute efter ett enklare alternativ finns Service Centret med Arenaburgare 65 kr, toast 22 kr, korv med bröd 15 kr, caféprodukter, godis, kaffe, läsk m.m.