Måndag

Elin Ekarv ”Vi jobbar för varandra”

25 november 2017 12:15
Dam

På söndag väntar bortamatch för Storvreta IBK i division 1 GUD, 15:30 väntar Sundborn GOIF i Lugnet. Stabila backen Elin Ekarv inleder med att berätta om vinsten mot Enköping.

– Tycker det är en stabil match som var väldigt jämn de två första perioderna om man tänker målmässigt! Två noll i första och 4-2 i andra! Vi är det bollförande laget som styr stora delar av matchen. Tyckte man märkte att Enköping blev tröttare ju mer matchen gick. Och det är i den sista perioden vi växlar upp och får utdelning, vi sätter då fyra mål på fyra minuter och går ifrån! Och vinner tillslut med 8-3, berättar hon.

Du hann med ett mål och en utvisning?
– Ja, alltid kul med mål men dock inte lika kul med utvisning! Som tur är var vi bra i boxplay och gör mål under utvisningen.

**Vad tycker du annars om din säsong så här långt? **
– Det har känts bra tycker att jag lärt mig mycket under säsongen!

Och lagets?
– Lagets prestation har gått väldigt bra. Vi har fått ihop laget som har lett till nio av nio vinster med +49 i målskillnad, hoppas såklart på att det fortsätter såhär!

**Närmast bortamatch mot Sundborn? **
– Det finns inga lätta matcher men gör vi jobbat så hoppas jag på tre poäng.

Hur ska ni hålla farten uppe?
– Vara noga med passningsspelet och flytta bollen snabbt!

Vad avgör matchen tror du?
– Det som avgör match är att vi håller fokus både framåt och bakåt och att vi jobbar för varandra, avslutar Elin Ekarv.

På söndag 15:30 är det alltså dags för bortamatch i Falun mot Sundborn GOIF.