Fredrik Lindholm ”De vet att det är sista matchen”

28 mars 2019 08:59

Ikväll är det dags för den fjärde kvartsfinalen. Fredrik Lindholm ger oss sin analys inför Storvretas första chans att säkra en semifinalplats.

Stabil insats i tredje kvartsfinalen?
− Ja, men det var bra, jag tyckte det var kontrollerat. Vi var fortfarande lite loja i avsluten så vi skulle kunna vara effektivare men annars tycker jag det såg bra ut. Klintan (Viktor Klintsten) var jävligt vass i målet, säger Fredrik Lindholm.

Vilka taktiska bitar tar ni med er?
− Det var en uppryktning jämfört med förra matchen i alla fall och det är väl förvaret vi tar med oss. Vi släppte in några billiga vi inte ska men det är sådant som händer, annars kändes det stabilt bakåt.

Det börjar bli fysiskt och grinigt men du håller dig lugn?
− Ja, jag är ganska lugnt inom mig. Det ska mycket till om jag ska in i slagsmål men jag kommer inte backa om det händer.

Vad förväntar du dig för match ikväll?
− De vet att det är sista matchen för dem och de kommer ge allt. De kommer nog gå upp lite högre i press och liksom bara köra från början och det kommer passa oss utmärkt, spela förbi dem och göra mål, säger Fredrik Lindholm.

Ni har några chanser att säkra semifinalplatsen, vad talar för att ni tar den första?
− Allt! Så enkelt är det, vi kommer vinna, punkt slut.

Den fjärde kvartsfinalen spelas alltså ikväll 19:00 i IFU Arena. Sirius står som hemmalag och ni hittar biljetter via dem.

Missa inte att mingla och värma upp i Sportbaren som öppnar i IFU redan 90 minuter innan match med Arenaburgare, derbyöl, musik och intervjuer!

Skulle det bli en femte kvartsfinal så spelas den redan nu på lördag 15:00 i IFU Arena.