06 Jan 1 match
Måndag
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Dags för match mot Dalen!

20 januari 2019 13:59

Snart är det dags för match mot Dalen! Matchen tekar igång 16:00 och du hittar Storvretas startformationer och mer här.

Storvreta har nu 13(!) raka segrar i SSL. Om ni missade övertidssegern mot Falun missade ni innebandyn när den är som bäst! Över 2200 åskådare var med om en högdramatisk match där Storvreta kom igen flera gånger om och Robin Nilsberth tillslut satte 8-7 på övertid. Segern mot Falun innebär att Storvreta befäster sin topposition i SSL-tabellen.

IBK Dalen hittar vi på en femteplats i tabellen. Dalen kommer från två raka uddamålsförluster. Först mot Örebro borta 5-4 sen senaste förlorade man mot Pixbo Wallenstam med 5-6 på hemmaplan på övertid. Dalen har flera sevärda spelare som världens bästa norrman Ketil Kronberg och den evigt avige Måns ”Monstret” Parsjö-Tegnér i målet.

Senast Storvreta och Dalen möttes i IFU Arena var det seriepremiär och Dalen vann målfesten med 6-10. Men lagen har ställts mot varandra uppe i Umeå med och där drog Storvreta det längsta strået när man fick med sig tre poäng efter seger med 6-9.

Dagens matchvärd är City Gross som är välkända för sin goda kvalitet på kött. Deras färska svenska kött styckas i butiken av utbildad personal som kan tillgodose deras kunders alla önskemål. Till tryggheten hör också en färskvarugaranti som innebär dubbla pengar tillbaka om färskvarorna inte är till full belåtenhet. Läs mer på deras hemsida citygross.se.

Du hittar dina biljetter till Storvreta mot Dalen här!

Så här startar Storvreta IBK mot IBK Dalen:

I mål
Viktor Klintsten