Dags för bortamatch mot Höllviken!

11 februari 2018 09:55

Äntligen är det dags för Storvreta IBK att spela match i SSL igen! Matchen spelas 16:00 borta mot Höllviken i Halörhallen och ni ser den på SSLplay.

Innan uppehållet för VM-kval stod Storvreta för en imponerande insats när man besegrade IBF Falun med hela 8-3. Albin Sjögren stod för ett hattrick och i övrigt visade Storvreta upp sin bred med sex olika målskyttar i matchen. Segern tog Storvreta IBK till förstaplatsen i SSLs tabell, en plats man kommer kämpa för att behålla. Vinsten mot Falun var dessutom Storvreta sjätte vinst på raken!

Höllviken ligger fyra poäng över nedflyttningsträcket och behöver plocka poäng för att säkra sin fortsatta existens i Svenska Superligan. Innan VM-kvalsuppehållet åkte Höllviken på två uddamålsförluster på raken. Först mot Jönköping hemma med 5-6 sen borta mot Mullsjö AIS med 4-3. Matchen mot Mullsjö var jämna hela matchen och avgjordes med strax över femton sekunder kvar av matchen.

Storvretas Albin Sjögren har en tredjeplats i SSLs totala poängliga med 20 mål och 31 assist. Höllviken har Johannes Wilhelmsson på en sjätteplats med 17 mål och 30 assist tätt följd av Christoffer Andersson på sjundeplatsen med 28 mål och 18 assist.

Matchen mot Höllviken drar igång 16:00 och ni ser den på SSLplay här.

Närmaste hemmamatch är när Storvreta tar emot topplaget Pixbo Wallenstam i IFU Arena på tisdag 19:00.

Storvreta IBK startar som följer:
I mål
Viktor Klintsten