Felicia Wallin ”Fantastiskt att starta upp med ett derby”

13 januari 2018 08:50
Dam

Division 1-lagets Felicia Wallin var med båda Upplandslagen under SDF-SM som sjukvårdare. Nu berättar hon lite om turneringen men allra främst om förväntningarna inför söndagens derby!

Relativt nyligen hemkommen från SDF-SM, hur tycker du det gick?
─ Tyckte båda lagen krigade på bra. Killarna hade ju tuffaste tänkbara motstånd i gruppspelet men spelade ändå jämt mot både Södermanland och Örebro som senare spelade final. Tjejerna drabbades tyvärr av en del skador och sjukdomar men slutade på en 14:e plats av 21 lag så får helt klart ses som godkänt! Konstaterar Felicia Wallin.

Hur skötte sig Storvretas representanter?
─ Väldigt duktiga allihopa. Framtiden ser ljus ut!

Snart dags för ny match i division 1, derby?
─ Ja ÄNTLIGEN. Nästan exakt en månad sen senaste seriematchen så är på tiden. Fantastiskt att starta upp med ett derby, fortsätter hon.

Vad ska vi förvänta oss för matchbild?
─ Om Sirius bjuder upp till dans tror jag att det kan bli den tuffaste men också roligaste matchen i division 1 GUD den här säsongen.

Vad blir viktigt för er att fokusera på?
─ Vara redo från start, vi har emellanåt varit lite segstartade i första perioden. Borde dock inte vara ett problem i den här matchen!

Kan bli en kul match att kika på?
─ Det är klart det blir det! Avslutar Felicia Wallin.

På söndag klockan 15:00 väntar bortamatch mot IK Sirius IBK i IFU Arena E, vi ses där!