06 Jan 1 match
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match
Idag 1 match

Valdemar Ahlroth ”Vi kommer komma igång”

23 september 2018 22:21

Kort efter säsongens andra förlust pratar vi med skarpskytten Valdemar Ahlroth om matchen mot Pixbo och berör torsdagens utmaning.

Förlust mot Pixbo, berätta.
─ Det var en match där de gör en bra premiär och där vi fortfarande inte kommit in i det ordentligt, säger Valdemar Ahlroth.

Är det grus i maskineriet för Storvreta?
─ Nej, det är det absolut inte. Det är bara att vi spelar på en ny motor och vi måste få den att funka som vi vill att den ska funka. Det kommer komma sakta men säkert men nu gör vi misstag på saker vi inte ska göra misstag på och då straffar det sig lätt. Vi får slipa på små detaljer och det är bara enkla grejer, vinna eget slott, vinna deras slott och göra fler enkla mål och släppa in färre enkla. Det är inte mer än så.

Men om det är enkelt varför gör ni det inte?
─ Bra fråga. Vi snackar mycket om att det är en inställningsfråga men alla säger att de sliter hårt så det har inte med det att göra. Det handlar om att vi jobbar mycket ensamt och inte tillsammans och det måste vi läras oss att lösa.

Tre matcher i rad med många insläppta, finns det anledning till oro?
─ Nej, det tycker jag inte alls, alltså det är nog en bra grej om andra börjar ta för givet att Storvreta kan man slå. Vi kommer komma igång, det är inget snack om saken! Sen handlar det om att vi ska göra jobbet och när vi gjort det så kommer vi ta oss till slutspel och i slutspelet kommer vi inte gå att slå, säger Valdemar Ahlroth.

Ny match redan på torsdag, vad ska vi förvänta oss?
─ Där ska vi förvänta oss en vinst så klart. Vi är inget lag som går och grubblar. Med rätt inställning mot Örebro ska vi kunna vinna!

På torsdag 19:00 väntar match i IFU Arena mot Örebro Kings, nu går vi samman och höjer tempot tillsammans! Vi ses i IFU!