Seger efter uppryckning mot Alunda!

19 januari 2018 21:55
Dam

Storvreta fick en tuff start av andra perioden mot Alunda när man hamnade i underläge med 0-3. Men en timeout senare så ryckte Storvreta upp sig och kunde tillslut vinna med 6-3 efter hattrick av Linnéa Hammar.

Den första perioden är mycket Storvreta men Josefine Fernqvist i Alundas mål tar hand om de få bollar som tar sig igenom Alundas tighta försvarsbox. Det blir först i andra perioden som målen börjar trilla in.

Dryga tre minuter in i andra perioden kommer Isabelle Nelin fri från vänsterkanten och sätter 0-1. Strax därefter slänger Isabelle Nelin in bollen mot mål och den letar sig förbi Johanna Åkerfeldt och in i mål, 0-2 efter 5:32. Bara 8 sekunder senare kommer också 0-3 när Ebba Olsson får till ett avslut i slottet. Då tar Viktor Matsenius timeout och hans stämma ekar genom hallen. Storvreta går ner på folk och tar över matchen totalt. Storvreta radar upp chanserna och efter dryga tolv minuter får man tillslut utdelning, Emma Johansson hittar nätet från backplats, 1-3. Dryga halvminuten senare dribblar sig Amanda Gezelius fram från vänstern och sätter 2-3 i krysset!

I den tredje perioden kommer så kvitteringen, 9:25 in i tredje trycker Linnéa Hammar in 3-3. Storvreta håller trycket uppe och några minuter senare hittar Rebecka Larsson till Agnes Aronsson som sätter 4-3. Sen kommer också 5-3 genom Hammar innan Alunda tar ut målvakten och gör ett sista försöka att komma tillbaka, men det ger bara Storvreta chansen att sätta en i öppen kasse. Den chansen tar också Hammar som fullbordar sitt hattrick, 6-3. Alunda får chansen i numerärt överläge i slutet men slutresultatet skrivs till 6-3 och Storvreta är fortsatt obesegrade i division 1 GUD.

Matchstatistik Storvreta IBK vs Alunda IBF 6-3

Nästa match är lördag den 27 januari 13:00, hemmamatch mot KAIS Mora UIF i IFU Arena E!