Nicklas Paulsson ”Vet inte vad som händer just nu”

18 februari 2018 08:55

Det blev seger med hela 2-9 mot Växjö Vipers borta. Fysiska forwarden Nicklas Paulsson funderar kring matchen och lagets framfart senaste tiden.

Seger borta mot Växjö?
─ Ja exakt, kändes skönt!

Hur skulle du beskriva matchen?
─ Ganska tråkig match tror jag publiken tyckte, vi satte tonen direkt, fortsätter Nicklas Paulsson.

Fortsatt dominanta insatser?
─ Ja! Jag vet inte vad som händer just nu, vi bara ökar, mycket bra innebandykillar i laget!

Vad tycker du om din egen insats?
─ Jo men den var väl helt ok, brottandes lite med grabbarna i Växjö.

Vi går mot slutspel, ni har inte toppat formen för tidigt?
─ Nej det tror ja inte, även fast vi vunnit nio raka nu känns det som om att vissa av lagen inte direkt gjort jätteprestationer mot oss. Så nån formtopp är det inte tal om utan ibland lite sämre insatser av motståndarna

Nästa helg tillbaka i IFU, JIK väntar?
─ Kul med hemmamatch! Kan bli målfest för publiken, JIK är ett lag vi bara ska springa över, avslutar han.

Storvreta IBKs nästa match i SSL är hemma i IFU Arena söndag den 25 februari 16:00 mot spännande nykomlingen Jönköping, säkra de bästa platserna redan nu här!