03 Mar 2 matcher

Derbyseger i division 1!

14 januari 2018 17:09
Dam

Det blev seger för Storvreta IBK borta mot IK Sirius IBK i division 1 i eftermiddag efter att Storvreta gjort tre obesvarade mål, 0-3. Det innebär att Storvreta är fortsatt obesegrade i division 1 GUD.

Den första perioden är mållös men i den andra perioden öppnar det upp sig. Efter bara 1:31 av den andra perioden hittar Matilda Jansson fram till Felicia Wallin som trycker in 0-1. Några minuter senare har Hanna Klementz en riktigt fin chans när hon friställs från vänsterkanten. Även Sirius har sina chanser och när vi närmar oss mitten av matchen kommer Hannah Mattsson helt fri men Johanna Åkerfeldt i Storvretas mål är följsam och räddar. Strax därefter får Linnéa Hammar bollen mitt i slottet och hon skjuter direkt men Jeanette Gräll i Sirius mål räddar.

Matchens andra mål kommer i andra perioden när lagkapten Amanda Gezelius passar Andréa Nilsson ute vid sargen och Nilsson skjuter direkt, 0-2 efter 11:13 av andra.

Det blir sen inga mål förrän i matchens slutskede när Rebecka Larsson kan sätta 0-3 med under två minuter kvar av matchen. Det blir också slutresultatet och Storvreta är fortfarande obesegrade i division 1 GUD.

Matchstatistik IK Sirius IBK vs Storvreta IBK 0-3

Närmast väntar hemmamatch mot jagande Alunda IBF nu på fredag 20:00 IFU Arena E, vi ses där!