03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Dags för match mot Örebro!

11 januari 2018 10:00

Idag är det dags för match mot Örebro Kings i Svenska Superligan 19:00 i IFU Arena. Här hittar ni information om nya spännande formationer, dagens matchvärd Heat och mycket mer!

Du köper biljetter till matchen här. Längst ner hittar du dagens matchmeny!

Storvreta vann senast i en målfest uppe i Umeå mot Team Thorengruppen. Matchen vanns med 6-11 och matchens stora utropstecken var Emil Helmrich som fick med sig två mål och tre assist från matchen. Och han ser verkligen fram emot kvällens match ”Örebro har vi ju revansch att kräva på hemma sen hemmapremiären, så det ska bli jättekul att möta dem” konstaterade han efter matchen mot Team Thorengruppen.

Örebro startade säsongen starkt men har sedan dess bytt tränare och kämpar om överlevnad i SSL. Man har 19 poäng, samma som AIK, men är på fel sida av nedflyttningsstrecket. Örebro vann senast mot Team Thorengruppen med 7-2. Joel Kanebjörk kämpar på och återfinns numer på backplats hos Kungarna från Örebro. Poängbäst hos gästerna är annars Simon Jireback som har gjort 13 mål och 13 assist på 16 matcher.

Storvretas Albin Sjögren jagar toppositionen i hela SSL. Just nu återfinns han på tredjeplatsen med 15 mål och 25 assist, bara 4 poäng från toppen.

Dagens matchvärd Heat hittar du både i Boländerna på Bolandsgatan 13A och vid Akademiska via ingång 55. Oavsett om du äter fågel, fisk eller mittemellan så finns det alltid något för dig på Heat. De levererar svensk husmanskost i högsta klass till både lunch och catering samt erbjuder sina gäster härliga klassiker såsom pannkakstorsdagar med ärtsoppa. Läs mer på deras hemsida restaurangheat.se.

Storvreta IBK startar som följer:
I mål
Viktor Klintsten

Förstafemman
Filip Stenmark – Robin Nilsberth
Emil Helmrich – Alexander Rudd – Albin Sjögren

Andrafemman
Jesper Berggren – Tobias Gustafsson
Fredrik Lindholm – Niklas Winroth – Jimmie Pettersson

Tredjefemman
Mattias Samuelsson – Kristian Adolfsson
Valdemar Ahlroth – Victor Andersson- Michael Jansson

På bänken
Jacob Pettersson
Jacob Glas

Käka gott innan matchen
TERRASSEN – ÖPPNAR 90 min innan matchstart det vill säga kl.17:30.

Varmrätt: Parmesanbakad kycklingfilé. Serveras med vitlöksrostad potatis, basilikaemulsion och rostad blomkål.
Vegetariskt alternativ: Parmesanbakad kålrot. Serveras med vitlöksrostad potatis, basilikaemulsion och rostad blomkål.
Varmrätt 135 kr per person
Pannkakor med sylt & grädde 45kr

Förboka på [email protected] uppge: Terrassen. alt 018- 20 10 10. Drop in i mån av plats.

Är man ute efter ett enklare alternativ finns Service Centret med Arenaburgare 65 kr, toast 22 kr, korv med bröd 15 kr, caféprodukter, godis, kaffe, läsk m.m.