06 Jan 1 match
Måndag
22 Jan 1 match
27 Jan 1 match

Storseger borta mot Växjö Vipers!

17 februari 2018 17:04

Victor Andersson sätter tonen när han sätter 0-1 inom matchens två första minuter. Storvreta håller sedan i ledningen matchen igenom och vinner med 2-9.

Det tar under två minuter för Storvreta IBK att hitta förbi finska landslagsmålvakten Eero Kosonen i Vipers mål. Jesper Berggren till Victor Andersson, 0-1 efter 1:32. Några minuter senare kan också Henrik Stenberg sätta 0-2 när Niklas Winroth hittar honom i slottet och han trycker upp den högt. Någon minut senare kommer dock 1-2 när bollen olyckligt studsar på en Storvretaback och hamnar i Storvretas mål. Strax efter att halva perioden har gått så kan Valdemar Ahlroth hitta en rejäl genomskärare till Albin Sjögren på bortre, 1-3 efter den första perioden.

Den andra perioden börjar som den första med bortamål inom de två första minuterna. Alexander Rudd hittar till Ahlroth som sätter 1-4. Sen böljar spelet Viktor Klintsten sätts på rejäla prov men räddar skott från bland andra Johan Roos. Även Eero Kosonen får göra flera ingripanden. När perioden nästan nått femte minuten hittar Rudd fram med en patenterad pass rakt över banan till Sjögren som trycker in 1-5. Med strax över tre minuter av perioden hittar Kristian Adolfsson fram till Sjögren som trycker in 1-6 bakom inbytta Edin Omanovic. Vipers har några chanser i slutet men det blir inga fler mål i andra.

Efter drygt åtta minuter av den tredje perioden bågar Jesper Berggren in från högerkanten och trycker in 1-7. Strax efter målet börjar Vipers ta ut målvakten och spela i sex mot fem. André Andersson får ett läge men Klintsten räddar och Winroth rensar den hela vägen in i öppet mål, 1-8. I slutet kan Johan Ross få hål på Klintsten och göra 2-8 men strax efter prickar Emil Helmrich in 2-9 från kanten. Med under minuten att spela åker Storvreta på en utvisning men Växjö kan inte utnyttja läget och Storvreta tar hem segern med 2-9.

Matchstatistik Växjö Vipers vs Storvreta IBK 2-9

Storvreta IBKs nästa match i SSL är hemma i IFU Arena söndag den 25 februari 16:00 mot spännande nykomlingen Jönköping, säkra de bästa platserna redan nu här!