03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Andreas Harnesk ”Om de vågar i slutspelet”

21 mars 2019 11:08

Ikväll är det äntligen dags för första kvartsfinalen! Storvreta möter Sirius 19:00 i IFU Arena. Huvudtränare Andreas Harnesk ger oss förutsättningarna inför kvällen.

Det blev serieseger och poängrekord men ni hann inte fira så mycket?
− Nej, vi firade kvällen där när vi slog poängrekord nu ska vi försöka fira i framtiden. Så det gäller att jobba hårt igen, säger Andreas Harnesk.

Vilka förväntningar har du inför slutspelet?
− Det ska bli skitkul! Vi försöker ta en match i taget och leva i nuet. Första matchen ikväll kommer bli en publikfest och riktigt kul.

Vad förväntar du dig för spel?
− Första matchen brukar kunna vara ganska mycket adrenalin och mer hjärta och kämpa än finlir men jag tror ändå att vi kommer föra spelet lite och ha lite mer boll än Sirius, säger Andreas Harnesk.

Kan Storvreta ta det i fyra raka?
− Det känns som vi har ju vunnit en massa raka i serien så vi kan nog men vi går in i en match i taget och tänker att vi kan vinna den. Vi tror väl att vi kan vinna varje gång vi går in på banan men det är bra motstånd.

Ni har ju haft en del skadeproblem, hur ser det ut i truppen?
− Ser ganska bra ut i truppen, vi börjar närma oss att alla, förutom de långtidsskadade, är tillbaka nu. Vi har Michael Jansson som har lite ont i sin fot där men det börjar närma sig.

Bra publiktryck, vad tror du det betyder för spelarna när IFU lyfter?
− Jag tror att det betyder jättemycket! Jag tror att det här blir som en fest eller vad man nu vill kalla det, en upplevelse, en av de roligaste kvartsfinalerna någonsin förhoppningsvis. Sirius spelar ganska rolig innebandy också, försöker i alla fall, sen får man se om de vågar i slutspelet men vi vill spela offensivt och roligt också så det kan bli grymt kul, säger Andreas Harnesk.

Nyligen släpptes 500 ståplatser! In och säkra din biljett här.

Kvällens kvartsfinal mot Sirius drar igång 19:00 men redan 17:30 öppnar sportbaren i IFU Arena och cirka 30 minuter innan matchen är det intervjuer med spelare eller tränare för båda lagen, välkomna på slutspelsfest!