Ny storseger för Storvreta!

2 december 2017 13:51
Dam

Den första perioden mellan IBF Ludvika och Storvreta IBK i division 1 GUD är jämn men sen kommer Storvreta igång. Bortalaget Storvreta vinner tillslut med 3-11 och är fortsatt obesegrade.

Även om Storvreta slår till först genom lagkapten Amanda Gezelius som sätter 0-1 efter dryga tre minuter blir den första perioden riktigt jämn. Strax över tre minuter senare kommer 0-2 när Agnes Aronosson hittar fram till Rebecka Larsson men några minuter senare biter Ludvika ifrån sig, hemmalagets Marie-Louise Skålberg sätter 1-3. Sen när Storvreta försöker dra ifrån och Larsson sätter sitt andra mål för matcher, kommer Ludvika igen, målskytten Marie-Louise Skålberg assisterar Amalia Boström-Fors som sätter 2-3, vilket också är resultatet efter första perioden.

Efter en jämn förstaperiod handlar sen allt om Storvreta. Efter dryga tretton minuter av andra kan Storvreta utöka sin ledning till 2-4, i powerplay, genom Andréa Madilené Nilsson. Blott 18 sekunder senare kommer också 2-5 när Aronsson hittar nätet igen.

I tredje fortsätter målen att kom i strid ström. I den tredje perioden kan bland annat Agnes Aronsson fullborda sitt hattrick medan Matilda Jansson och Johanna Larsson sätter varsitt mål. Även om Marie-Louise Skålberg sätter sitt andra mål för dagen så har Storvreta redan sprungit ifrån, Emma Johansson kan sätta matchen sista mål, 3-11. Segern skrivs till 3-11 och Storvreta är fortsatt obesegrade i division 1 GUD.

Matchstatistik IBF Ludvika vs Storvreta IBK 3-11

Nästa match är om en vecka då Storvreta äntligen får spela hemma i IFU Arena igen. Lördag den 9 december spelar Storvreta IBK mot Hofors 13:30 i IFU Arena A, vi ses där!