Måndag

Simon Götz klar för Storvreta IBK!

22 april 2018 18:33

Mitt under brinnande SM-finalen presenterades nyförvärvet Simon Götz, tidigare AIK, som skrivit på för två år i Storvreta IBK.

Den 21-åriga Simon Götz har en fin säsong bakom sig i AIK där han spelat de senaste säsongerna. Han har även spelat i svenska U19 herrlaget och kommer vara en spelare att hålla ögonen på kommande säsong.

Varför väljer du att signa med Storvreta IBK?
− Jag vill spela i ett topplag med höga ambitioner som kan utmana om alla medaljer. Att få träna och spela matcher med de absolut bästa spelarna i världen ser jag som en otrolig utvecklingsmöjlighet för mig. Det blir även en bra helhetslösning för mig och flickvännen utanför innebandyn vilket betyder väldigt mycket, berättar Simon Götz.

Vad kommer du ha för målsättningar i din nya klubb?
− Att tävla och slåss om medaljer med laget är en självklarhet. För egen del vill jag utvecklas på egentligen alla plan som finns, personligen och innanför sargen. Till en början ska jag kriga mig till en plats i laget och försöka bidra med så mycket jag kan. På sikt vill jag försöka slåss om en landslagsplats och bli så bra jag kan bli.

Vad kommer du bidra med?
− Hög fart, hårt slit och några sköna dragningar lär det bjudas på!

Kommer det bli pendla som gäller?
− Till en början blir det att pendla. Planen är att jag och flickvännen flyttar så småningom och börjar bekanta oss med staden, något vi ser väldigt mycket framemot.

Du träffade på Storvretas supportrar, har du någon hälsning till dem?
− Otroligt kul att bli välkomnande direkt på det sättet. Jag blickar redan nu framåt mot nästa säsong och då ska det bjudas på show! Avslutar han.

Läs mer på Sportbladet här.