03 Mar 2 matcher
09 Mar 2 matcher
Idag 1 match

Seger i målrik match mot Enköping!

18 februari 2018 21:00
Dam

Det blev seger för Storvreta IBK borta mot Enköping IBK med 4-9 efter hattrick av Linnéa Hammar.

Storvreta börjar matchen starkt och kan gå ifrån till 0-3 inom matchens nio första minuter. Linnéa Hammar står för de två första målen och Matilda Ekdahl-Skytt smäller in 0-3 assisterad av Felicia Wallin. I samband med 0-3 tar Enköping timeout och samlar ihop sig. Enköping lyckas sen reducera genom Sara Adan Afrax dryga fjorton minuter in i första. Men under minuten senare sätter Storvretas lagkapten Amanda Gezelius 1-4. I slutet av perioden får dessutom Storvreta powerplay och precis när det tar slut kan Emma Johansson sätta 1-5.

I den andra perioden kan Enköping reducera ytterligare. Med Erika Palmeby på botbänken hittar Fanny Schenning till Louise Andersson, 2-5 efter 6:16. Men dryga tre minuter senare sätter Johansson sitt andra mål för matchen. Enköping kämpar på och när perioden närmar sig elfte minuten sätter Emma Carlsson 3-6.

Dryga tre minuter in i den avslutande perioden fullbordar Hammar sitt hattrick, assisterad av Erika Palmeby. Sen är det Storvretas tur att sätta den i powerplay, Rebecka Larsson till Wallin, 3-8 efter 9:13. Med strax under åtta minuter kvar av matchen sätter sen hemmalagets Schenning sitt andra mål för matchen, 4-8. Men Enköping kommer inte närmare än så. Storvreta avslutar målskyttet i matchen genom Agnes Aronsson, 4-9 på powerplay, och tre nya poäng är klara för Storvreta IBK.

Matchstatistik Enköpings IBK vs Storvreta IBK 4-9

Nästa match är hemma på söndag 25 februari 12:30 IFU Arena A mot Sundborns GOIF, vi ses där!