Seger efter jämn match mot AIK!

17 december 2017 19:05

Storvreta hade ledningen nästan hela matchen efter att Niklas Winroth nätat blott 20 sekunder in i men AIK var hela tiden nära. Segern skrevs till 3-5 och nu väntar juluppehåll innan derbyt på annandagen.

Storvreta öppnar starkt och det tar bara 20 sekunder för 0-1 att komma. Niklas Winroth kommer fri från vänstern och lägger över bollen på backhand och sprätter upp ledningsmålet. Efter dryga 12 minuter assisterar sen Valdemar Ahlroth till Albin Sjögren som sätter 0-2. Strax över två minuter senare kommer 1-2 när Carl Nordström slår en lång diagonal över till Kevin Lieback Asp som står strax till höger om slottet och trycker in reduceringen. Efter 15:43 lägger Jimmie Pettersson in bollen i mitt och Victor Andersson kan slå in 1-3. Innan perioden är över får vi sen se två mål, AIK reducerar igen, 2-3 men Tobias Gustafsson svarar för Storvreta 2-4 efter första.

I inledningen av den andra får vi se spel fyra mot fyra efter gruff framför mål men periodens första mål kommer några minuter senare. Strax efter att vi passerat periodens sjätte minut slår Oscar Hagberg av sin klubba när han trycker in sitt andra mål för matchen 3-4. Reduceringen visar sig vara den andra periodens enda mål. Även om Storvreta sen får spela fem minuter i numerärt underläge så lyckas inte AIK överlista Klintsten igen i den andra perioden. Även Jonathan Hjelm är stabil även om han drar på sig sin andra utvisning i matchen i slutminuten av den andra perioden.

I den tredje perioden trummar båda lagen på utan att komma till de riktigt vassa chanserna. Matchen är fysisk och publiken högljudd som det ska vara. Jimmie Pettersson har några lägen och Stefansson likaså utan att det resulterar i mål. Med dryga fem minuter kvar av perioden har AIK en dubbelchans som Klintsten räddar. Med bara minuter kvar av perioden kommer så Jimmie Pettersson på vänsterkanten helt fri, han siktar in sig och skjutet, Hjelm touchar bollen som dock letar sig in i mål, 3-5. AIK tar timeout men har stora problem att hitta lägen i 6 mot 5 och Storvreta vinner med 3-5.

Matchstatistik AIK IBF vs Storvreta IBK 3-5

Närmast väntar ett kort juluppehåll sen är det dags för DERBY på annandagen! Tisdag 26 december 15:00 Storvreta IBK vs IK Sirius IBK, köp dina biljetter här.