Vi vinner tillsammans!

13 september 2017 18:40
Adam Troy

Under gårdagen samlades en stor del av arrangemangsgruppen tillsammans med SSL-laget för att diskutera matcharrangemang och samförstånd inför den kommande säsongen i Svenska Superligan, världens bästa innebandyliga.

Den 27 september är det hemmapremiär i SSL och Storvreta IBK är redo för ännu en säsong i världens bästa liga. Även om Storvreta numer är hemmastadda i IFU Arena finns det alltid en vilja att förbättra upplevelsen av Storvreta IBKs matcher.

– Vi ska titta på hur vi ska får en större samhörighet runt matcherna. Vi ska känna att alla som är med och jobbar runt matcherna är delaktiga och vi vill få det än mer familjärt kring matcherna. Folk som kommer och tittar ska känna sig välkomna och vi som jobbar runt matcherna ska känna igen varandra. När laget vinner så vinner alla som jobbar runt matchen och publiken också och skulle det, mot förmodan, hända att vi förlorar så får vi förlora ihop också, säger Stefan Forsman.

Arrangemangsgruppen samlades i IFU Arena tillsammans med SSL-laget för att diskutera allt kring matcherna med målet att hitta ett större samförstånd kring matcherna. Det tog inte lång tid för diskussionerna att dra igång och marknadsavdelningens Robert Andersson och Hannes Öhman fick anteckna flitigt. Även Forsman kallades in för att notera alla tankar och idéer som föddes inför den kommande säsongen. Mellan noteringar fortsatte Forsman.

– Du ser ju hur mycket folk det är här idag, det är galet mycket folk! Jag tycker det är jättehäftigt att vi lyckas samlas så många som vill vara med och jobba ideellt runt matcher. Imponerande tycker jag! Kul också att spelarna är med så att vi kan få samspelet där emellan. Jag tycker att samspelet mellan arrangemangsgruppen och spelarna är viktig, det går inte utan det.

En viktig del som lyftes var hur spelarna och alla som är med i arrangemanget kan påverka stämningen i hallen. – Jag tror att man har större ansvar än man tror. Jag tror inte vi förstår hur viktigt det är att sända att det kul, att vi kommer jobba hårt och att vi gillar att vara här. Om alla gör det då får jag den approachen till de som kommer och tittar, då vill de också vara där och vara med. Jag tror det är viktigare än man förstår, vi behöver bli bättre på att sända det.

Får man till den här positiva känslan runt omkring i hallen kan det genomsyra ända ner till spelarna på plan? – Ja, det tror jag. Spelarna kan sen sända tillbaka engagemang och de känslor som idrotten bygger på så att man känner att det lever. Då har vi fått ett jättehärligt samspel och det är dit vi ska, säger Stefan Forsman.

Den 27 september drar alltså Storvreta IBKs SSL-säsong igång i IFU Arena, vi ses där!

Vill du vara med i arrangemangsgruppen så kan du kontakta marknadschef Robert Andersson här.

Vill du vara del av laget från läktaren så kan du säkra upp dina platser genom att köpa säsongskort här.